Thursday, September 08, 2016

Og nå Sport! Og Tarantino. Og MTV.

Samme året som Quintin Tarantino slapp Pulp Fiction kanskje en av de beste filmene som kom på 90tallet kom det også en annen film som satte dette mesterverket litt i skyggen.

Dette reflekteres i Tarantinos takketale under MTVMovie Awards det året (fritt etter hukommelsen):

"What do you do when you go to the academy awards and keep losing to Forrest Gump? You go to the MTV movie awards!"

Jeg ser for meg at Thomas Müller tenkte noe av det samme på vei til Nydalen etter kampen mot Norge, hvor det tyskelandslaget hadde leid et helt hotel :

Hva gjør du når du drar til Frankrike og bare ikke får putta den ballen i mål? Du drar til Ullevål og spiller mot Norge!"


Thomas Müllers landslagsmåltørke er over, og Det Kongelige Norske landslaget har atter gitt meg en skuffende kveld. "Men jag är inte arg",  jeg fikk oppleve Norge da de hadde sin siste storehetsperiode (les: deltok i mesterskap). Men jeg innrømmer gledelig at jeg blir skuffa, ja litt sint. Det norske landslaget skaffet meg tross alt det hittil eneste barslagsmålet jeg har vært i.

Også mitt kjære Tottenham har vært litt rusten de tre første kampene i årets Premier League. Men der går det seg til, med Champions League spill og gode greier. Jeg har kjøpt meg min første Tottenham drakt ever, fra tidligere har jeg bare eid et krus, en vimpel, noen skjerf og en lue. Drakten er fra 2007 så jeg går i disse dager og lurer på om jeg skal trykke Bale eller Keane på ryggen.

Noe annet som varmer når Premier League er i gang er Fantasy Premier League. Dette fantastiske spillet som EA har utviklet for at de som liker å følge med virkelig får gå i dybden. I år er appen gratis så jeg oppfordrer alle, vel nesten alle til å prøve den.

Noe som definitivt ALDRI skuffer er Panini. Da jeg var liten og var på bilferie med mine besteforeldre fikk jeg mitt første album, det var Italia 90 albumet. Dette albumet grov jeg fram da jeg var hjemme i Kirkenes sist og har planer om å fullføre det, 26 år etter.

Men nå som jeg er stor og har litt mer penger er enn i 1990 har jeg slått meg sammen med søsken og kjøpt årets album France 2016, og to kartonger klistremerker. For en drøm! Siste merke ble klistret forrige uke.

Og i går spiller jeg fotball på sletta med min nye drakt! Høst er fotball.

På fredag skal jeg på konsert med World at Large, vi får se om det blir noe å skrive om.

Deres,

Herr W

No comments: