Wednesday, August 23, 2006

Drar nordover.




"I`m going north"
-A.Horne

Jeg drar en tur opp til mitt kjære nord.
Jeg er klar for hva det måtte være, men høyest står fisking,
besøk hos min venn Room 217, endeløse timer ved pianoet mitt,
samvær med familie, spesielt mine søsken som alle er i Kirkenes nå,
og sist men ikke minst gjensyn med min bøker og LPer som jeg har savnet så
veldig siden jeg sendte dem opp i sommer.

Videre har jeg fått meg jobb i oslo, ikke mye å si om den, har tross alt taushetsplikt, men at jeg må ta T-bane i en halv time for å komme dit, og hvordan det er en drøm som går i oppfyllelse vil jeg komme tilbake til når jeg har begynt å reise denne ruten, Studentkortet er iallefall på plass.

Og sikk jeg post i dag, t gave kort på fantastiske 1000,- og hvor; jo, på det beste stedet i verden å bruke tusen kroner; studnt bokhandelen på Universitetet i Oslo. Gave kortet var fra min kjære bror Herr K. Wollmann, som han i sin tid fikk for å ha vært fadder på kjemiske institutt eller hva det nå heter.
Nå kan jeg kjøpe pensumbøker og andre bøker som foreks. Pierre Bourdieus "Distinksjonen".

deres snart i nord,

Herr W

No comments: