Thursday, July 20, 2006

La Forfallet Begynne

Tidlig Mandag ankommer vi landet og enga vi skal oppholde oss på den neste uka, meg Herr W, min venn Krist, og Room217, har sittet på bussen en hel natt vi kan ikke vente med å komme oss av bussen, men været som møter oss når vi stopper ved inngang øst får oss ikke akkurat til å løpe ut bussen, for regnet pøser ned, vi er trøtte etter en søvnløs natt, og vi er gamle nok til å vite at regn er en festivalentusiasts verste manreritt.

Vel av bussen og med Roskilde 06 bånd på handa er det bare en ting å gjøre, samle alle gode krefter, vi er nå forlatt av bussen, vår siste kontakt med sivilisasjonen, vi er langt hjemme fra, nå er det virkelighet, det vi har trent på i lange måneder skal nå settes ut i praksis, nå er det bare å sette igang, og etter bare noen få timer har vi kjøpt og slått opp telt, kjøpt stoler, spist frokost på Bjørgskafé i Københamn, vært i fristaden, sett en fotballkamp ,og vel tilbake på enga er det bare en ting å gjøre, HVA FAEN, noen har fucket med teltet vårt, vi må flytte, valget faller på en Sandnes kamp , hvor en kollega ev meg bor i vest som så omtrent slik ut etter bare 2 dager. forfallet er igang.





Trash Camp 2006 ikke å ta feil av, at det ikke utviklet seg en humanitør katastrofe er bare et under.

En uke på festival med regn var ikke det vi hadde håpet på, men temperaturen og humøret steg for hver dag, dette gjalt naturligvis også for alkoholkonsumet. Hva musikk angår fikk vi med oss litt konteporær dansk hip-hop, på campingscenen som for øvrig ikke heter det lengre. Fotball VM var som alle husker godt i gang, og vi fikk med oss dat aller meste.






Room217 som ikke drikker alkohol fikk likevel ha drikken sin i lag med oss, mens han lesket strupen med middelklassens sukkervann, valgte jeg og Krist å drikke det samme som Margrete II og de andre ved Det kongelige Danske Hoff nemelig TUBORG, er det godt nok for Dem er det godt nok for Oss.

Så på onsdagen tok vi dusj, dro til Københamn på narsjonalmuseet,og spiste en beder Lunsj på Bjørgs vel vitende om at dette ble vårt farvel med sivilisasjonen på en stund, Tilbake på festivalområdete satte festivalmodusen inn, nå skulle det virkelige forfallet begynne "And whos gonna stop me? Nobody thats who."-Hubert J Farnsworth





Årets festivalhatt mente jeg og mannen som solgte meg den at skulle være rosa, jeg fikk en og annen kommentar for den hatten. Det som derimot gjorde den til den beste hatten i verden var at Chilenske Bini donerte sin blomsterkrans til meg, med lovnad om å ha den på hatten, skal si jeg var fonøyd med den hatten,

På menyen i år som i fjor sto stort sett pannekaker og hvitløksbrød, og is masse is, været var jo helt vilt. På kvelden var det dog ganske kalt, og ved en anledning la jeg meg med lusekofta på, og våknet med den samme fortsatt på, bare klistret til kroppen i et telt som holdt 1000grader celsius, da smaker det med fokost!






Og når kassa er tom kan den vendes på høykant og benyttes som bord når dagens frokost skal inntas, uten mat og drikke...

Hva musikk angår var jeg der for å se GnR og Primal Scream, og for å unngå å se Kaizers Orhcestra, dette klarte jeg med glans, men det jeg ble å gå på flere enn de nevnte: Ms. John Soda ble årets overraskelse, ellers leverte Tool varene, men det var de små banda som rocket; MS. JOHN SODA er nevnt, JENNY LEWIS with THE WATSON TWINS (tvillingene var eneggede) og, STERLING (dansk Bob Hund).
Konserten over alle var like vel med RUFUS WAINWRIGHT.






Krist grunner på hva han skal gjøre idag, samtidig som han bekrefter klisjeen om fastival bilder; "Stort sett bilder av fulle folk i telt"

I festival modus legger jeg om gangen, kroppsholdningen, og innstillingen til livet som sådann, alle er pene alle er mine venner hva som er mitt er ditt, vi er her for å ha det gøy, jeg hilser på alle, og går stort sett bare rundt og følr meg cooooool med hatten og skjegget mitt. "Livet er dog bare pusterommet mellom hvert Roskilde besøk."-Anonym






I festival modus, det tok overraskende kort tid før den var inne, og tilsvarende skremmende lang tid før den var ute av blodet.

Så hva skjedde? Jo vi hadde det gøy, så konserter, spiste, drakk, og levde livet, og når søndagen kom var vi klare for å dra hjem. men ikke før vi hadde sett Dark Side Of The Moon.





Roger Waters var et naturlighøyde punkt på søndagen, 17 timer etter at dette bilde ble tatt var jeg og krist på jobb igjen, verden kan være så som så med en stakkar arbeider


Sees neste år,

Deres,

Herr W

7 comments:

Lilly said...

Oooooooooooooooooooh! Så fint det ser ud! EN OPDATERING + FOTOS + NYT PROFILBILLEDE! Jaja! Hey, jeg læser din post imorgen, du -- no offence men jeg er bare SÅ allerhelvedes træt just nu....


- - - - men men men som sagt: jeg vender snart tilbage; og jeg glæder mig til at læse og se lidt om årets Roskilde og en masse fulde nordmænd ;-P

Lilly said...

Okkaaay -- jeg vendte tilbage! Det var kanon-morsomt at læse et 'review' af Roskilde Festival på norsk -- fra hvad der tydeligvist er en meget Roskilde-Festival-passioneret norsk person :-D

Super at høre at I havde det godt -- og drak Tuborg som de kongelige [selvom jeg principielt hader de kongelige; så er det fandme ok når det er nordmænd] :-D LOL!

Så skægget og hatten er bare når der er RF??

Hey STERLING -- hva' satan i helvede [beklager dette udbrud] -- DEM KENDER JEG IKKE, MEN DU SKRIVER DE ER DANMARKS SVAR PÅ bob hund???????? Hvaaa´?? Jeg ELSKER bob hund mere end kaffe [ej, ikke helt...men næsten] men aner ikke hvem Sterling er.......åååååh!

Lilly said...

[Nej da hvor jeg bander ovenfor-.-]

Herr W said...

jeg elsker roskilde dette var mitt 5.år, mitt første var i 2000 og jeg skal tilbake i 2007,

skjegget har jeg stortsett hele året, men hatten er festival utstyr, men etter mye god tilbale melding er det ikke umulig at jeg begynner å gå med hatt, hvis ikke blir det når jeg mister håret,

er ikke så glad i monarki jeg heller, bare morsomt med hofflevrandører siden vi ikke har det i norge selv om vi har et kongehus,

er spendt på om du er enig i min beskrivelse av sterling,


http://www.sterlingnet.dk/

room217 said...

Pøsregn, sukkervann og rusede, destruktive Sandnesværinger til tross; det ble en premiefestival! Mye takket være ditt smittsomme festivalhumør, såklart. Neste år må vi sørge for å lage egen kamp med Finnmarkinger. Og Room217 er ikke AVHOLDSMANN! Jeg Bare drikker ikke. Avholdsmenn går i fornuftige sko, har stive, reserverte blikk og holdninger som kommer i konflikt med mine.

Herr W said...

her er det bare å legge selv flat og beklage valget av ord for å beskrive min venn 217,

finn fram penalty hatten,

Lilly said...

Uha uha! Fino STORE billeder nu -- fy hvor det er en trash-camp! Kommer I kune til Danmark for at svine? ;-P

Hehe - nej, det er fint nok :-) Det er jo ægte Roskilde-stil. Og en af de ting vi elsker ved festivallen. Jeg har kun været der 2 gange -- i 1995 og 1999. I 1999 havde vi også den vildeste og største trash-camp.....1995 var vi bedre til at holde rent. Men da var vi også bare 3 styk, der tog afsted sammen.

Ja, hofleverandør -- det ser vi MEGET på varer her i landet. Som om det sælger endnu bedre, hvis en vis postej eller øl bliver spist eller drukket af de kongelige....sikke engang reklame-lort! Men der er nok noget prestige i den slags. Jeg er ikke den store kapitalist, så jeg går ikke op i den slags reklame- og salgs-trick. Men det er faktisk interessant, at I også har kongehus i Norge, men ikke den samme slags reklame-tricks.....

Tak for linket til Sterling -- dem må jeg lige tjekke ud idag !!