Thursday, August 17, 2017

Mixtape, part #1

Jeg vokste opp med kassetten, så selv om jeg har brukt noe tid på å humre over dette kanskje mest forhatte av våre store medier er det ikke til å komme fra at jeg hadde mine første store musikkopplevelser med nettopp kassetten. Jeg hadde Juba Juba med Knutsen og Ludviksen på kassett, etterhvert Scoundrel days med A-ha, så gikk turen videre til Pet Shop Boy og siden New kids on the Block. Så da Guns n Roses ga ut Use Your Illution høsten 91 og jeg og min gode venn Helge bestemte oss får å spleise var ikke striden om vi skulle kjøpe den på MC, CD eller LP, men snarere om vi skulle kjøpe Use your illution 1 eller 2, for vi hadde jo ikke rå til begge.

Jeg kommer til å skrive om kassetten i høst i tilknytning til Mixtaper jeg har lovet å lage eller lager på  bestilling. Gled dere!

Kristoffer utfordret med til å lage en mixtape med navnet Charlie don´t surf. Om han hadde Apocalypse Now i tankene er ikke utenkelig. Jeg har derfor satt sammen en tape Kristoffer kan høre på.  Jeg har fått med 50, 60, 70, 80, 90 00 og 10 tallet. Norsk og utenlandsk. Dette er rett og slett en utrolig flott mixtape

 Enjoy!

Kassetten går i posten til Bø hvor Kristoffer bor. Dere andre må nøye dere med Spotify linken hvor alle låtene ligger i samme rekkefølge som Kristoffer hører dem når han og Charlie sitter og lurer på hvor man surfer i Bø.






No comments: