Monday, June 19, 2006

Festival Sommeren 2006

Ja der var vi igjen,
jeg har vært bort, men nå er jeg tilbake,
og jeg er klar for en sommer full av musikken jeg elsker.

Festivalsommeren 06 sparkes i gang med besøk på gode gamle Roskilde, en eng utenfor en av Danmarks største byer, hvis eng jeg ikke har besøkt siden 2003. Mitt fravør i 2004 avbrøt en fin rekke jeg hadde holdt gående siden 2000, men nå er jeg altså klar igjen for alle festivalers bestemor, og hvilket sammentreff at jeg midt i et av mine tyngste Primal Scream kick på festivalenshejmmeside kunne lese at de hadde booket ja, nettopp Primal Scream, så da er jo saken grei, jeg så dem i 2002, to ganger faktisk, på roskilde og på Arvikafestivalen, og nå sitter den nye plata som et skudd etter en uke med intens lytting.
Videre skal jeg se mine gamle helter i G`nR. Det ryktes at Izzy er tilbake så da er jo 2 av 5 fra orginalbesetningen og 3 av 6 fra Use your Illution besetningen med, for en fest det skal bli.
Så var det familien Wainwright, her respresenter med søsknene Rufus og Martha, sist nevnte så jeg i Barcelona for en månedsiden, i en fin intimkonsert i en kjeller i en av sidegatene til La Rambla.
Utover dette satser jeg på en fredfylt dag eller to i København med besøk på musikkhistorisk museum, og vegetarbuffet restauranten jeg er så glad i.

Bandet jeg ikke skal se på årets Festival er Kaizers Orcestra.


Undertegnende på det som viste seg å bli den siste Roskilde besøket på flere år. (foto: Room217) 

Mandag morgen 0630, fortsatt med tonene til Dark Side of the Moon i blodet og for håpentligvis ikke formye alkohol i det samme blodet setter jeg meg på flyet til oslo, hvor toget til kristiansand står og venter, jeg skal på ferie med bofellesskapet jeg jobber i, og i tillegg til skjærgårdsidyll, og dyrepark håper jeg å få med med en dag på Quart og her er valget enkelt, Depeche Mode står øverst på ønskelista,men kan dog ikke love noe, men jeg trur jeg skal få med med i allefall en dag.

Om dette gåri boks er Heros and Zeros et band jeg skal styre unna.

Så går det et par dager og uker, så er jeg på pletten igjen, denne gangen er det halden og Down on the Farm, mitt band over aller er jo 22 pistepirkko, og når de spiller på bursdagen min 22 juli, ja da kan jeg ikke dy meg, og når de i tillegg stiller med coverbandet sitt The others på samme festival, ja da er jo saken grei.
Synkront med mitt Primal Scream kick har jeg hatt et Mercury Rev kick, oh ja oooh ja, de kommer de og, aaah gleder meg til en bursdagshelg utenom det vanlige, Shannon Mcnally skal også spille, og hun er jo koselig,

Bandet jeg ikke skal se her blir uten tvil Minor Majority.

Vel hjemme i bergen blir det atter jobbing og pakking for i August flytter jeg til Oslo, men ikke før jeg har fått med meg
Kraftwerk i grieg hallen, har ikke sett dem før, og er derfor meget klar for å ta hull på den byllen,

dette er på en mandag, og på torsdag samme uke er det,

Øya, i år med Motorpsycho , Beck osv, sist jeg var på øya het det Kalvøya, og hvis du ser en med kalvøya 96 skjorte på din ferd så er det nok meg, i 96 spilte mitt daværende favorittband Sepultura, i lag med Bjørk, Rage mfl.
Dette blir "sitte på mitt kid interiør teppe og høre på Marit Larsen festivalen", som oppladning til et skoleår det første på 3år, som forhåpentligvis blir det første på min ferd til å bli sykepleier,

Bandet jeg skal holde meg langt unna på øya blir The Loch Ness mouse.

ser deg på en av de nevnte,

vennlig hilsen,

herr wollmann

6 comments:

Lilly said...

Hvor herligt at du er tilbage -- sikke en vidunderlig og musikalsk sommer, der venter dig! Wow :-) Det glæder mig at høre.

Har ikke selv været på Roskilde siden 1999....det er efterhånden mange år siden! Hey, du skal tjekke bandet The Seven Mile Journey på Roskilde i år -- min fætter spiller trommer i bandet.


.
.
.
.
åh fy -- jeg er for træt til at skrive mere just nu. Det hele svimler for mig.....ha' det pænt :-) Godnat zzzzzzzzzzzzzz

Herr W said...

takk for besøket,
ja det er godt å være tilbake,
skal naturligvis skrive etterhvert som jeg legger disse festivalene bak meg,

skal skjekke ut din fetters band,
om du vet om andre danske band som er verdt å se så må du fortelle meg,

room217 said...

hehe,vi sees på den festlige enga! jeg har tatt til med den sedvanlig paniske skippertakspakkingen som kjennetegner meg; ting og klær ligger i hauger rundt om i kåken mens jeg roter rundt i dem vilkårlig etter ting jeg trenger i ryggsekken mens jeg er på rømmen i tre uker. gleder meg til vårt rendezvous i hovedstaden, ha en fin en så lenge!

Herr W said...

der var room217 også tilbake,
godt å høre fra deg,
kan vi vente oss en oppdatering snart?
det blir en heftig uke på det etterhvert mye omtalte og ikke minst utsolgte enga,
sees på søndag,

Elin Stillingen said...

Hvorfor pokker står du over Loch Ness Mouse på Øya?

Herr W said...

Loch Ness Mouse hadde jeg skikkelig trua på utfra hva det sto å lese om dem for ca 2årsiden, så jeg dro med meg en hel del folk og dro for å se dem på kvarteret i bergen, og ble uhyre skuffa, fktisk så skuffa at jeg gikk, og hvor gikk jeg, jo på goldenboy konsert rett nede i gata; garage, og det viste seg å være om mulig en enda kjipere konsert, vel, mine forventninger til LNM var nok vel høye og jeg ventet meg nok noe annet mer psykedelia kanskje, vi får se om jeg likevel gir de en sjanse til, påfallende er det dog at alle banda jeg erklærer uaktuelle er norske,